|
2143 |
---|
„რუსეთიდან შემოყვანილი ცხვარი საქართველოდან, როგორც ქართული, ისე გადის“
„ციფრებში ეჭვი მეპარება, რადგან საქართველოს ასეთი დიდი პოტენციალი არასდროს ჰქონია და გამორიცხულია, საქართველოდან ექსპორტზე ამდენი ცხვარი/ცხვრის ხორცი გასულიყო“ - ამის შესახებ მეცხვარეთა ასოციაციის ხელმძღვანელმა ბექა გონაშვილმა რადიო „პალიტრას“ გადაცემაში „საქმე“ ცხვრის ექსპორტ-იმპორტის მაჩვენებლებზე საუბრისას განაცხადა. შეგახსენებთ, რომ „აისეტის“ კვლევითმა ცენტრმა აგრარული მიმოხილვა გამოაქვეყნა, სადაც ნათქვამია, რომ 2018 წელს საქართველოში 7.5 მლნ აშშ დოლარის ცოცხალი ცხვრის იმპორტი განხორცელდა, დაკლული ცხვრის ხორცის (საქართველოდან ბატკნის ახალი ან გაცივებული ხორცის) ექსპორტმა კი 31 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა. „აისეტის“ ცნობითვე, საქართველოში ცოცხალი ცხვრის იმპორტი ძირითადად, რუსეთიდან ხორციელდება. ბექა გონაშვილის შეფასებით, თუ საქართველოდან 31 მლნ დოლარის ღირებულების მხოლოდ ცხვრის ხორცი გავიდა ექსპორტზე, იმპორტმა კი 7,5 მლნ დოლარი შეადგინა, „გამოდის, რომ ცოცხალი ცხვრის შემოყვანისას მაქინაცია ხდება და ფასს ნაკლებს წერენ“. „თუ 31 მილიონი მხოლოდ დაკლული ცხვრის ხორცია, ამას დაახლოებით, 4-5 მლნ დოლარის ცოცხალი ცხვრის ექსპორტის მაჩვენებელიც უნდა დავუმატოთ და 35 მილიონი დოლარის ექსპორტი არ შეიძლება ჰქონდეს საქართველოს, რადგან ჩვენი პოტენციალი 20 მილიონს ვერ სცდებოდა. პირველი აქ მგონია, რომ აღრიცხვიანობის პრობლემაა. მეორე დიდი პრობლემა კი ის არის, რომ ცხვარი შემოდის რუსეთიდან და აქედან, ხორცის სახით როგორც ქართული ისე გადის. ამას გარკვეული ახსნაც აქვს, რომ მან კოდი შეიცვალა და შესაბამისად, აღმოჩნდა, რომ ეს ცხვარი საქართველოშია ნაწარმოები, მაგრამ ამას ქვეყნისთვის და ქართველი მეცხვარეებისთვის რეპუტაციული რისკები აქვს. კერძოდ, როდესაც ირანის მხარე მოთხოვნას აგზავნის, იქ წერია, რომ ეს ცხვარი საქართველოში უნდა იყოს დაბადებული. რუსეთიდან შემოსული ცხვარი კი, რომელიც პირდაპირ სასაკლაოზე მიდის, საქართველოში წარმოებულად ვერ ჩაითვლება და გამოდის, რომ ვიღაცას ვატყუებთ. ხოლო იმ შემთხვევაში, თუ ხვალ ის ქვეყანა აღარ მოტყუვდება და ჩაგვკეტავს, კეთილსინდისიერი ქართველი მეცხვარეები დაზარალდებიან,“-აღნიშნა გონაშვილმა. |
10-04-2019
წყარო: bpn.ge
24-04-2019 თბილისში სამგორი-ვაზისუბნის, ახმეტელი-თემქისა და სამება-მახათის მთის მიმართულებით საბაგიროები აშენდება |
---|
26-10-2022 ვენეციის არქიტექტურის ბიენალეზე წარსადგენი პროექტის კონკურსი |
03-07-2019 ბათუმი Euronews-ის ობიექტივში მოხვდა |
31-03-2019 პორტისთვის ახალ კომპანიას არ ვეძებთ — სსიპ ანაკლიის განვითარების სააგენტო |